Kas laukia logistikos pramonės 2021m.
siųsk24.lt
Verslui
2021-02-02

Po pačių sudėtingiausių metų, kokius logistikos pramonė yra mačiusi, atėjo naujieji, 2021 metai, vis dar kupini nežinomybės, tačiau teikiantys vilties.

2020 m. paskelbta pandemija stipriai paveikė daugelį pramonės šakų, įskaitant ir siuntų logistiką. Anot Jungtinių Tautų prekybos ir plėtros konferencijos (UNCTAD), buvo tikimasi, kad 2020 m. pasaulinė jūrinė prekyba smuks 4,1 %.

Naujausioje šios organizacijos ataskaitoje taip pat priduriama, kad dėl naujų COVID-19 bangų gali dar labiau sutrikti tiekimo grandinės ir smukti ekonomika, jei karantino sušvelninimai valstybėse bus įvesti per anksti. Pandemija jau skaudžiai smogė tiekimo grandinėms, laivybos tinklams ir uostams, taip smarkiai sumažindama krovinių kiekį. UNCTAD prognozuoja, kad netolima pramonės ateitis vis dar išliks sudėtinga.

Nepaisant to, yra ženklų, kurie dėl netolimos ateities nuteikia optimistiškai. Kai buvo paskelbta pandemija ir šalys kovo mėnesį ėmė uždarinėti savo sienas, buvo daug klaustukų, tačiau dabar situacija yra daug geresnė. Nebuvo ir laivybos nuosmukio, kurio buvo taip bijota. Priešingai, naujausi duomenys teikia nemažai vilčių.
Trečiąjį ketvirtį pasaulinės prekybos apimtys prekes gabenant konteineriais, lyginant su praėjusiais metais, išaugo 2,7 %, o per metus iki šios dienos tik 3 % atsiliko nuo to paties laikotarpio 2019 m., kai rugsėjo mėnesį buvo stebimas 6,9 % augimas antrą mėnesį iš eilės.
UNCTAD tikisi, kad jūrinės prekybos augimas vėl bus teigiamas ir 2021 m. padidės 4,8 % darant prielaidą, kad pasaulio ekonomikos produkcijos apimtys vėl bus tokios, kokios buvo anksčiau. Tačiau visa tai rodo, kad jūrų transporto pramonei reikia pasiruošti pokyčiams ir tinkamai pasirengti COVID-19 pakeistam pasauliui.
Žinoma, vis dar yra daug nežinomybių, kurios verčia nerimauti.. Apžvelkime skirtingus scenarijus ir lūkesčius 2021 m.

Ar pandemija baigsis?

Nežinomybė dėl pandemijos trukmės kelia daugiausiai nerimo. Neprognozuotumas, be abejo, daro didžiulį poveikį pasaulio ekonomikai. Remiantis naujausia Tarptautinio valiutos fondo (TVF) prognoze, nors Kinija buvo vienintelė pagrindinė pasaulio ekonomikos šalis, užfiksavusi didžiausią šalies BVP augimą 2020 m., tačiau kitose rinkose 2021 m. bus galima pastebėti ne ką mažesnį, konkurencingą BVP augimą, lyginant su Kinija. Ši prielaida grindžiama tuo, kad pandemija 2021 m. bus suvaldyta, o tai yra visiškai įmanoma, nes vakcinacija jau prasidėjo. Vis dėlto, neturėtume pamiršti, kad antroji pandemijos banga Europoje, kur nedarbo lygis yra aukštas, o prekių ir energetikos produktų paklausa yra maža, tęsiasi. Panašu, kad nors ir esama teigiamų ekonomikos vystymosi lūkesčių, šis procesas gali užtrukti.


Tęsiama sugriežtinta vežėjų kontrolė

Net blogiausiais 2020 m. pandemijos laikais, kai sumažėjo krovinių kiekis, tai labai neįtakojo krovinių tarifų, nes drausmingesni vežėjai sėkmingai tvarkėsi mažindami reisų srautus bei išlaidas, pasinaudodami mažesnėmis degalų kainomis ir išlaikydami didelio dėmesio skyrimą būtent pelnui pasiekti, o ne prisidėjimui prie bendros rinkos dalies. Todėl neatidėliotinos palūkanų normos buvo stabilios net pandemijos įkarštyje, kai buvo mažiau krovinių. Ši praktika turėtų būti tęsiama 2021 m.


Galimi didesni gabenimo tarifai

2020 m. vežėjai pradėjo taikyti aukštesnius tarifus aukščiausios kokybės paslaugoms, kurių kaina svyruoja iki 2 000 USD už konteinerį. 2021 m. rinkoje neatsiras daug naujų laivų, o tai reiškia, kad dabartiniai pajėgumai neturėtų smarkiai keistis. Tai suteikia galimybę 2021 m. padidinti krovinių tarifus, lyginant su 2019–2020 m. sezonu. Remiantis naujausia pramonės informacija, importuotojai yra pasiruošę mokėti didesnius krovinių tarifus.


Tiekimo grandinės sutrumpės?

Naujausioje UNCTAD ataskaitoje nurodyta, kad „nors dėl COVID-19 išryškėjo visuotinė tautų tarpusavio priklausomybė, dėl pandemijos iškilo nemažai su globalizacija susijusių egzistencinių klausimų ir buvo priešinamasi užsakomųjų paslaugų teikimui iš tolimų vietų. Anot ataskaitos, yra didelė tikimybė sutrumpinti tiekimo grandinių perkėlimą į netoliese esančias šalis ar į pradines vietas, o tai lemtų mažesnę priklausomybę pristatymui „pačiu laiku“ ir taupiems atsargų modeliams.


Reikia daugiau investicijų į skaitmenizavimą ir automatizavimą

Ataskaitoje pažymima, kad pandemija parodė, kaip svarbu skaitmeninti ir atsisakyti popierizmo laivybos pramonėje, įskaitant uostus, sustiprinant elektroninių dokumentų standartų ir tarpusavio sąveikos poreikį. Tiekimo grandinės skaitmeninimas ir stebėjimas realiu laiku dabar yra beveik savaime suprantamas ir nekvestionuojamas dalykas. Mažesnės įmonės, negalinčios prisitaikyti prie šios tendencijos 2021 m., greičiausiai praras savo konkurencinį pranašumą. Padidėjęs skaitmenizavimas taip pat padidins kibernetinių atakų ar įsilaužimo riziką, o tai yra dar vienas aspektas, į kurį įmonėms reikės atkreipti dėmesį 2021 m.


Grįžti reikia vadovaujantis tvarumo principais

Nors atrodo, kad pagrindinis ir realiausias pramonės tikslas 2021 m. bus kažkaip pasivyti 2019 m. statistiką, tačiau reikia nepamiršti, kad 2019 m. jau seniai praėjo. Tarptautinės jūrų organizacijos (TJO) 2020 m. mažai sieros turinčio kuro naudojimo reglamentas jau galioja. Galutinis tikslas vis dar yra iki 2050 m. sumažinti bendrą šiltnamio efektą sukeliančių dujų emisiją bent 50 %, lyginant su 2008 m., taip pat sumažinti išlaidas, gauti daugiau pelno ir bendrai prisidėti prie rinkos dalių didėjimo.

 

Praėję metai visai logistikos pramonei buvo kupini neregėtų iššūkių, ir išties sudėtingi, tačiau mes, Siųsk24.lt siuntų siuntimo platforma, siuntų logistikos srityje stengiamės dėti visas įmanomas pastangas, tam, kad prisitaikytumėme rinkos pokyčių vykdydami tarptautines siuntas, ir vietines siuntas: tiek siuntų į užsienį; siuntų iš užsienio, ar tarpmiestinių siuntų srityje. Įveikę netikėtumus ir iššūkius, atsiradusios dėl pasaulyje įsivyravusios pandemijos, šiuos, naujuosius 2021 metus, pasitikome su nauja patirtimi, žiniomis, įžvalgomis, ir stengsimės siuntų siuntimo srityje toliau teikti kokybiškas, patikimas siuntų siuntimo ir siuntų pristatymo laiku paslaugas.