Elektroninės prekybos platformos ir elektroninės prekyvietės
siųsk24.lt
Patarimai
2021-08-12

Jeigu pradedate kurti savo verslą, veikiausiai galvojate, ką geriausiai pasirinkti – e. prekybos platformą ar e. prekyvietę? O gal vertėtų naudoti abi? Šiame įraše išsamiau aptarsime populiariausias e. prekybos platformas ir e. prekyvietes bei pristatysime jų stipriąsias ir silpnąsias puses.

Startuokite užtikrintai: 6 geriausios e. prekybos platformos mažoms įmonėms

Svetainės kūrimas dažnai yra įdomus, bet kartu ir labai bauginantis etapas pradedant kurti verslą – tai ir naujų galimybių pradžia, ir nemenkas išbandymas susidoroti su įvairiais techniniais bei dizaino iššūkiais. Turėsite apsvarstyti išties daug – kaip atrodys svetainė, kokius pagrindinius bei antrinius puslapius sukursite, kaip išdėstysite produktus puslapyje ir kaip užtikrinsite, kad atsiskaitymo procesas vyktų sklandžiai. Tai – tikrai nelengva užduotis, tačiau Jums gali padėti prieinamos e. prekybos platformos.

Kokios e. prekybos platformos yra geriausios mažoms įmonėms?

Įvertinome geriausias e. prekybos platformas mažoms įmonėms pagal keturis kriterijus: kainą, patogumą naudoti, funkcijų kiekį ir tinkinimą. Į šiuos kriterijus reikia atsižvelgti pirmiausiai, jei pradedate savo verslą ir nenorite prarasti daug brangaus laiko mokydamiesi naudotis sudėtingomis e. prekybos platformomis.

Kaina. Įperkamumas visada yra svarbus veiksnys įsigyjant bet kokią programinę įrangą, tačiau kainos reikšmė yra didžiausia tada, kai tik pradedate naują verslą – veikiausiai norėsite ir sieksite, kad pradiniame etape patirtumėte kuo mažiau išlaidų.

Patogumas naudoti. Kurdami svetainę galite rinktis daugeliui puikiai žinomą HTML arba „drag-and-drop“ įrankį, kuris viską suprogramuotų už Jus.

Funkcijos. Esminis klausimas, kurį turite sau užduoti – kiek papildomų funkcijų Jums yra siūloma e. prekybos platformoje? Būtinai atsižvelkite į klientų aptarnavimo galimybes bei mokėjimų apdorojimo procesą. Puikus klientų aptarnavimas (išsamios informacijos suteikimas, įvairios pagalbinės priemonės ar tiesioginių pokalbių palaikymas) tikrai suteiks Jums pranašumą konkurentų atžvilgiu. Taip pat labai svarbi sklandi mokėjimų apdorojimo funkcija, dėl kurios galite tikėtis išaugsiančių pardavimų.

Tinkinimas. Kai kurias e. prekybos platformas yra labai paprasta naudoti, tačiau joms trūksta kūrybinio lankstumo, tad šiame įraše atsižvelgsime ir į šį aspektą.

6 geriausios e. prekybos platformos mažoms įmonėms:

  1. „Shopify“
  2. „Big Cartel“
  3. „Wix“
  4. „Squarespace“
  5. „Weebly“
  6. „WordPress“

 

„Shopify“

Pradėdami prekiauti internetu, galite pamanyti, kad viskas, ko reikia, tai paprasčiausiai sukurti savo interneto svetainę. Tai turbūt ir bus Jūsų pirminis tikslas, bet vėliau pamatysite, kad vien to nepakanka. Papildomos prekybos funkcijos, tokios kaip sklandus mokėjimų priėmimas bei užsakymų vykdymas, yra būtinos klestinčiam e. prekybos verslui sukurti. Dėl to iš pat pradžių reikėtų pasirinkti viską viename turinčią e. prekybos platformą. Būtent tokia yra „Shopify“, kuri tiks bet kokio dydžio įmonėms bet kuriame verslo plėtros etape dėl šių priežasčių:

  1. Paprastumo. Naudotis „Shopify“ platforma yra tikrai nesunku – galite prižiūrėti, individualiai tinkinti ar išplėsti savo e. parduotuvę neišmokę programuoti, todėl „Shopify“ turėtų patenkinti kiekvieno poreikius.
  2. Veiksmingumo. „Shopify“ pasižymi itin greitu puslapio užkrovimu ir efektyviu atsiskaitymu internetu, kuriam nereikia jokios trečiųjų šalių pagalbos.
  3. Nuoseklios vartotojo patirties skirtinguose kanaluose. Parduokite visur, kur yra Jūsų klientai. „Shopify“ visada padeda prekybininkams pristatyti jų produktus į naujas rinkas – neseniai buvo atidarytas „TikTok“ pardavimo kanalas, taip pat siūloma partnerystė su „Shop Pay“ bei „Facebook“ ir „Instagram“.

Keli faktai:

  • Kaina. „Shopify“ siūlo nemokamą 14 dienų bandomąją versiją, o vėliau galėsite pasirinkti tai, ko Jums reikia. „Basic Shopify“ atsieitų 29 USD per mėnesį (geriausia naujoms įmonėms), „Shopify“ – 79 USD per mėnesį (geriausia augančiam verslui su viena mažmeninės prekybos parduotuve), o „Advanced Shopify“ – 299 USD per mėnesį (geriausia augančioms įmonėms, turinčioms daugiau nei 2 mažmeninės prekybos parduotuves).
  • Patogumas naudoti. Jeigu prireiktų pagalbos, jos visą parą galite sulaukti iš pagalbos centro ar forumo.
  • Ypatybės. „Shopify“ siūlo klientų aptarnavimą visą parą (palaikomi tiesioginiai pokalbiai, galima susisiekti telefonu bei el. paštu), daugiau nei 100 sukurtų temų, pritaikytų mobiliesiems, paieškų sistemų optimizuotus puuslapius (EN search engine optimized (SEO) pages), inventoriaus valdymą, programėlių parduotuvę, kurioje yra daugiau nei 4 000 integruotų įrankių, patogią programėlę mobiliesiems ir dar daugelį kitų.
  • Tinkinimas. Kiekvienas „Shopify“ šablonas yra lengvai pritaikomas atsižvelgiant į individualius poreikius, o, jeigu norite įgyti dar daugiau kontrolės, turėsite prieigą prie savo svetainės HTML ir CSS.
  • Svetainės pavyzdys. GREENS STEEL PREMIUM DRINKWARE

 

„Big Cartel“

Jeigu esate menininkas, siekiate parduoti savo kūrinius internete ir norite naudotis Jums pritaikytu domenu, „Big Cartel“ yra puikus pasirinkimas. „Big Cartel“ lengva naudoti ir nustatyti, be to, jis sukurtas menininkų, tad kūrėjai jau apsvarstė viską, ko gali prireikti parduodant savo darbus internete.

Keli faktai:

  • Kaina. „Big Cartel“ yra nemokamas 5 produktams, taigi, jeigu esate menininkas, kuris tik pradeda parduoti savo kūrinius internete, tai yra labai geras pasiūlymas. Vėliau būtų taikomas mokestis: pasirinkus „Platinum“ planą, per mėnesį reikėtų mokėti 9,99 USD (50 produktų), pasirinkus „Diamond“ – 19,99 USD per mėnesį (250 produktų), o pasirinkus „Titanium“ – 29,99 USD per mėnesį (500 produktų).
  • Patogumas naudoti. Sukurti savo svetainę naudojant „BigCartel“ yra labai paprasta ir greita. Tačiau, jeigu galvojate ilgainiui plėsti savo verslą ir pasitelkti daugiau kanalų nei tik žiniatinklis, „BigCartel“ nebūtų tam tinkamas.
  • Ypatybės. „BigCartel“ siūlo klientų aptarnavimą el. paštu 7 dienas per savaitę 8–18 val. EST, iki 5 kiekvieno produkto nuotraukų, nemokamas temas, kurias galite individuliai pritaikyti, galimybę parduoti tiek internetu, tiek gyvai, pagal individualius poreikius pritaikomą domeną, „Google Analytics“ prijungimą, siuntų sekimą, masinį redagavimą ir kt.
  • Tinkinimas. Galite naudoti vieną iš „BigCartel“ iš anksto paruoštų temų, kad sukonfigūruotumėte savo svetainę, arba viską galite sukurti patys.
  • Svetainės pavyzdys. FEEBLES

 

„Wix“

Tai yra turbūt viena geriausiai žinomų e. prekybos platformų, siūlanti daugybę įvairių planų. Čia taip pat naudojamas prenumeratų modelis, taigi, jei parduodate produktą, kurį klientai prenumeruoja, „Wix“ yra labai geras pasirinkimas.

Keli faktai:

  • Kaina. „Wix“ daro skirtį tarp savo standartinių svetainių planų ir e. prekybos planų. Kadangi Jums reikės priimti ir apdoroti mokėjimus, turėsite rinktis vieną iš jų verslo planų: „Business Basic“ kainuotų 23 USD per mėnesį, „Business Unlimited“ – 27 USD per mėnesį, o „Business VIP“ – 49,99 USD per mėnesį.
  • Patogumas naudoti. Dėl „drag-and-drop“ įrankio „Wix“ naudoti yra labai paprasta.
  • Ypatybės. „Wix“ trūksta inventoriaus valdymo įrankių, todėl, jeigu Jums tai yra būtina, vertėtų ieškoti kažko kito. Pažymėtina ir tai, kad, norėdami naudotis daugeliu e. prekybos funkcijų, turėsite rinktis „Business Unlimited“ arba „Business VIP“ planą, nes „Basic“ plane trūksta daugelio funkcijų, tokių kaip tiesioginis pristatymas (angl. dropshipping) ir mokesčių automatizavimas. Aukštesnio lygio planų funkcijos apima „drag-and-drop“ įrankį, pasikartojančių mokėjimų parinktis, visą parą veikiantį klientų aptarnavimą, automatizuotus mokesčius, tiesioginį pristatymą, paieškų sistemų optimizuotus puslapius (EN search engine optimized (SEO) pages), „Facebook“, „eBay“, „Instagram“ ir „Google Shopping“ integraciją.
  • Tinkinimas. Naudojant "drag-and-drop" įrankį, galite sau pritaikyti vieną iš 800 šablonų. Kiekvienas bet kurio šablono elementas yra pritaikomas.
  • Svetainės pavyzdys. COAL AND CANARY

 

„Squarespace“

„Squarespace“ yra gerai žinoma dėl savo paprastų ir gražiai sukurtų svetainių temų. Ji puikiai tiks, jeigu norite sukurti svetainę greitai ir atlikti tik minimalius individualius pakeitimus. „Squarespace“ būtų geras pasirinkimas ir tuo atveju, jeigu parduodate ne tik prekes, bet ir paslaugas.

Keli faktai:

  • Kaina. „Basic Commerce“ planas kainuoja 30 USD per mėnesį, o „Advanced Commerce“ planas – 46 USD per mėnesį. Pažymėtina, kad, planą užsisakę metams, galite sutaupyti iki 30 %!
  • Patogumas naudoti. „Squarespace“ yra gana paprasta naudoti, o, jei Jums prireiktų pagalbos, įmonė siūlo internetinius seminarus, pagalbos centrą ir bendruomenės forumą.
  • Ypatybės. „Drag-and-drop“ įrankis, pagal individualius poreikius pritaikomi šablonai, prekių ir paslaugų pardavimas, neribojamas Jūsų parduotuvėje esančių produktų skaičius, produktų katalogai, inventoriaus valdymas, „Paypal“ ir „Stripe“ integracija, prenumeratos ir t. t.
  • Tinkinimas. Visus šablonus galima individualiai pritaikyti naudojant „Squarespace“ redagavimo įrankį. Tačiau reikia turėti omenyje, kad, jei pasirinksite „Squarespace“ temą, ji bus nuosekli visuose puslapiuose, o tai suteiks Jums mažiau lankstumo.
  • Svetainės pavyzdys. BEMBIEN

 

„Weebly“

„Weebly“ siūlo visiškai nemokamą planą, taigi, jei Jums nereikia nuosavo domeno ir netrukdo reklamos, tai yra puikus pasirinkimas. O, jei norėsite daugiau, „Weebly“ pasižymi prieinamomis kainomis ir paprastu naudojimusi.

Keli faktai:

  • Kaina. „Weebly“ siūlo paprastą, nemokamą e. prekybos paskyrą, tačiau dar galite rinktis „Personal“ planą, kuris kainuotų 9 USD arba 6 USD per mėnesį, „Professional“ planą, kurio kaina yra 16 USD arba 12 USD per mėnesį, arba „Performance“ planą, kuris atsieitų 29 USD arba 26 USD per mėnesį – kaina mažesnė tuo atveju, jeigu planą užsisakote metams.
  • Patogumas naudoti. „Weebly“ svetainę lengva nustatyti ir pritaikyti pagal savo poreikius – jokių išankstinių techninių žinių nereikia.
  • Ypatybės. „Drag-and-drop“ įrankis, pagal individualius poreikius pritaikomos temos, optimizavimas mobiliesiems, pažangus inventoriaus valdymas, produktų paieška, „PayPal“, „Stripe“ ir „Square“ integracija, automatinis mokėjimų įrankis  ir daugelis kitų.
  • Tinkinimas. Dėl „drag-and-drop“ įrankio labai paprasta sukurti temą ir pritaikyti ją pagal Jūsų prekės ženklo spalvas, pasirinkti norimą šriftą, vaizdo įrašų foną ir animaciją. Čia taip pat rasite ir galėsite naudotis HTML ir CSS.
  • Svetainės pavyzdys. CASE FOR MAKING

 

„WordPress“

„WordPress“ stipriausia pusė – visiška kūrybinė laisvė. Jeigu mokate koduoti / programuoti, viską galite sukurti patys. Kadangi „WordPress“ yra atvirojo kodo programinė įranga, ji nuolat atnaujinama, todėl galite būti tikri, kad ji visuomet veiks tinkamai. Didžiausi „WordPress“ trūkumai – nelengvas naudojimasis ir e. prekybos funkcionalumas. Gali prireikti nemažai laiko, kol perprasite „WordPress“ subtilybes, o tam, kad gautumėte prieigą prie visų reikalingų e. prekybos įrankių, Jums gali prireikti tokio įskiepio kaip „WooCommerce“.

Keli faktai:

  • Kaina. „WordPress“ siūlo nemokamą versiją, kad galėtumėte išbandyti, kaip viskas veikia, tačiau, norėdami gauti prieigą prie visų e. prekybos funkcijų, turėsite mokėti. „Business“ planas kainuotų 33 USD per mėnesį, o „Ecommerce“ planas – 59 USD per mėnesį. „WordPress“ taikomos mėnesinės nuolaidos, jei mokate kasmet.
  • Patogumas naudoti. Iš pradžių naudotis „WordPress“ gali būti nelengva. Tačiau išmokti tikrai verta –  tinkinimo galimybės, ypač jeigu turite tinklaraštį, yra beribės. Viskas priklauso nuo to, kiek darbo norėsite įdėti.
  • Ypatybės. Kaip jau buvo minėta, tam, kad gautumėte prieigą prie visų Jums reikalingų e. prekybos įrankių, Jums gali prireikti tokio įskiepio kaip „WooCommerce“ – gera žinia ta, kad jis yra nemokamas! Kalbant apie klientų aptarnavimą, „WordPress“ palaiko tiesioginius pokalbius, o, jei nuspręsite pirkti „Ecommerce“ planą, galėsite mėgautis šiomis ypatybėmis: „Google Analytics“ integracija, daugiau nei 50 000 įskiepių, SEO įrankiais ir mokėjimo galimybėmis daugiau nei 60 šalių.
  • Tinkinimas. Jeigu norite, galite patys sukoduoti savo „WordPress“ svetainę, tačiau, kad tai padarytumėte, turite gerai suprasti, kaip veikia HTML – nors patys galite nesunkiai pridėti savo logotipą, prekės ženklo spalvas ir prekės ženklo šriftą, kitiems pakeitimams reikia gerų HTML žinių, todėl labai tikėtina, kad Jums gali prireikti pagalbos iš šalies.
  • Svetainės pavyzdys. THE HOUSE OF WHISKEY

 

Taigi, akivaizdu, kad e. prekybos platformos pasirinkimas priklauso nuo Jūsų individualių poreikių. Jei tik norite sukurti puslapį su parduotuvės valandomis ir telefono numeriu, Jums gali pakakti nemokamos e. prekybos platformos, tačiau, jei norite sukurti internetinę parduotuvę, kurioje galėtumėte susisiekti su klientais, apsvarstykite galimybę investuoti į savo e. prekybos platformą – juk ji yra Jūsų vizitinė kortelė.

 

Elektroninės prekyvietės

Augant e. prekyviečių pardavimams, smulkaus verslo savininkams gali kilti klausimas, ar verta jose pardavinėti savo prekes? Dabar rasite šimtus prekybos internetu svetainių, kurios gali būti orientuotos į konkrečias nišas, pvz., vaizdo žaidimus, arba tokias, kuriose galima parduoti bet ką, pradedant drabužiais ir baigiant baldais. Nors pardavimas e. prekyvietėse turi privalumų, daugelį pardavėjų atgraso komisiniai ir mokesčiai už operacijas. Taigi, šiame įraše  / straipsnyje apžvelgsime kai kurias geriausias prekybos internetu svetaines ir aptarsime teigiamas bei neigiamas jų puses.

Populiariausios prekybos internetu svetainės

Šios prekyvietės yra mėgstamos tarp pardavėjų internetu, norinčių parduoti savo prekes ir užsidirbti pinigų papildomai:

  1. „Amazon“
  2. „eBay“
  3. „AliExpress“
  4. „Handshake“
  5. „Etsy“

 

„Amazon“

Pasaulinės e. prekybos pardavimai nenustoja augti, o „Amazon“ yra viena pirmųjų populiariausių prekybos internetu svetainių sąraše. Duomenys rodo, kad „Amazon“ 2020 m. trečiąjį ketvirtį uždirbo 96,1 milijardo dolerių, o tai yra net 37 % daugiau, lyginant su praeitais metais. Taip pat yra teigiama, kad „Amazon“ per minutę parduodama daugiau nei 400 produktų.

Kaip „Amazon“ tapo geriausia prekybos internetu svetaine? Žmonės ilgainiui pradėjo pasitikėti „Amazon“ ir daiktais, kuriuos jie perka šioje e. prekyvietėje. Perkant „Amazon“, prekės gali būti pristatomos vos per vieną dieną (priklausomai nuo prekės tipo) naudojant „Amazon Prime“. Čia taip pat siūlomos puikios kainos ir dažnai pateikiami įvairūs pasiūlymai, patrauklūs pirkėjams, todėl jie nenustoja apsipirkinėti „Amazon“.

Tai, kiek kainuos parduoti prekę „Amazon“, priklausys nuo Jūsų turimo plano, produkto kategorijos, užsakymo vykdymo strategijos ir kitų veiksnių. Mažiausia kaina – 39,99 USD per mėnesį turint „Professional seller“ planą (taip pat reikia nepamiršti ir jau anksčiau minėtų papildomų pardavimo mokesčių). Šis planas Jums puikiai tiks, jei norite parduoti daugiau nei 40 vienetų per mėnesį, reklamuoti savo produktus, gauti aukščiausią vietą išsamios informacijos apie produktus puslapiuose ir jei Jums reikia pažangių pardavimo įrankių, tokių kaip API.

Apibendrinat galima teigti, kad „Amazon“ geriausiai tiks tiems, kurie nori pasiekti kuo platesnį žmonių ratą visame pasaulyje.

 

„eBay“

Turbūt visi nors kartą yra girdėję apie šią prekybos internetu svetainę. „eBay“ gyvuoja jau labai seniai, nuo 1995, o dabar ja naudojasi apie 182 milijonai žmonių visame pasaulyje.

„eBay“ galite parduoti bet ką, pradedant kasdien naudojamais daiktais, tokiais kaip batai ir laikrodžiai, baigiant visokiomis keistenybėmis, pavyzdžiui, spragėsiais kvepiančiomis pagalvėmis ar buteliais, pilnais oro. Jei planuojate parduoti „eBay“, būtinai atsižvelkite į šioje svetainėje taikomus pardavimo mokesčius. Už kiekvieną įkeliamą prekę turėsite sumokėti mokestį, kuris nebus grąžinamas, ir, jei norėsite vieną prekę įkelti į skirtingas kategorijas, už tai taip pat turėsite sumokėti. Tačiau tai dar ne viskas – „eBay“ ima galutinės vertės mokestį (paprastai 10–12 %), kuris yra apskaičiuojamas nuo visos pardavimo sumos procento, įskaitant pristatymo ir tvarkymo mokesčius.

Panašiai kaip „Amazon“, „eBay“ turi didžiulę auditoriją, kuriai galite greitai parduoti, tad, jeigu Jums tai reikalinga, „eBay“ yra puikus pasirinkimas.

 

„AliExpress“

„AliExpress“ yra 2010 m. „Alibaba Group“ Kinijos koncerno įkurta internetinė parduotuvė, kuria kasdien naudojasi beveik 20 milijonų lankytojų iš daugiau nei 230 šalių. Čia galima parduoti tiek atskiriems žmonėms, tiek įmonėms. Trūkumas yra tas, kad „AliExpress“ ima nuo 5 % iki 8 % komisinių už kiekvieną sandorį, priklausomai nuo Jūsų produkto kategorijos.

 

„Handshake“

„Handshake“ yra didmeninės prekybos svetainė, skirta palengvinti tiekėjų ir prekybininkų bendradarbiavimą. Čia rasite unikalių, ne masinės gamybos produktų, parduodamų tokiose kategorijose kaip lengvasis kultūrizmas ir joga, papuošalai, augintiniai ir maistas bei gėrimai. Svarbu paminėti, kad pati „Handshake“ komanda atrenka kiekvieną tiekėją.

Tiek internetinių, tiek fizinių parduotuvių savininkai perka iš „Handshake“. Taigi, jeigu Jūs parduodate unikalias prekes dideliais kiekiais, „Handshake“ tam puikiai tiks.

Turbūt vienas didžiausių privalumų yra tas, kad galima „Handshake“ ir „Shopify“ integracija. Ši integracija leidžia didmenininkams valdyti inventorių, stebėti pardavimus ir vykdyti užsakymus vienoje vietoje, o tai ne visada leidžiama tradicinėse didmeninės prekybos svetainėse.

 

„Etsy“

„Etsy“ yra rankų darbo ir senovinių daiktų prekyvietė. 2020 m. antrąjį ketvirtį „Etsy“ apsipirkinėjo daugiau nei 60 milijonų pirkėjų, todėl prekybininkams tai gali būti pelningo verslo pradžia. Tačiau reikia nepamiršti ir trūkumų – už kiekvieną prekę, kurią įkeliate pardavimui į „Etsy“, būsite apmokestinti 0,20 USD mokesčiu, o, kai prekę parduosite, būsite apmokestinti 5 % operacijos mokesčio nuo nurodytos kainos.

Nepaisant to, jeigu dar nepardavinėjote internetu ar tik pradedate tai daryti, verta pagalvoti apie prekiavimą „Etsy“ – čia gausite prieigą prie aktyvių pirkėjų tinklo ir įrankių, kurie padės Jūsų verslui įsitvirtinti rinkoje.

Be šių e. prekyviečių dar galite rinktis nemokamas vietines prekybos internetu svetaines, tokias kaip „Facebook Marketplace“, „Craigslist“, „Nextdoor“, „VarageSale“ – jos geriausiai tiks tuo atveju, jei prekes planuojate pardavinėti tik savo bendruomenėje.

 

Kaip rasti geriausią būdą prekiauti internetu

Kiekvienas, plečiantis savo verslą internete, turėtų išbandyti skirtingas e. prekyvietes nepriklausomai nuo to, ką pardavinėja. Tačiau reikia pabrėžti, kad aklai pasikliauti e. prekyvietėmis nevertėtų – labai svarbu sukurti savo nuosavą internetinę parduotuvę, palaikyti glaudų ryšį su pirkėjais ir išlaikyti didesnę dalį pelno.